Praktisk info

Her vil du finde alle de vigtige informationer om priser, indkøring, overgang til børnehave og opsigelse. Du finder også praktisk information om, hvad I skal medbringe og hvad jeg sørger for i forhold til pleje af jeres barn og så kan du i øvrigt læse mine tanker bag “Barnets Bog” og hvorfor denne prioriteres.

Ledige pladser

I er altid velkommen til at maile, ringe og sms mig og høre om ledige pladser og I kan også få jeres barn skrevet op til en plads.

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har nogle spørgsmål, i forhold til at få en plads til dit barn hos mig. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at imødekomme jeres behov.

Åbningstider

Mandag – torsdag
07:15 – 16:15

Fredag
07:15 – 15:30

Har du et behov udover mine åbningstider, så kontakt mig endelig, da vi måske kan finde ud af en løsning, der passer ind behovet i jeres familie. Jeg er fleksibel og vil gerne forsøge at imødekomme jeres ønsker.

Kontakt mig på 41 61 50 10, hvis du ønsker at tale med mig. Besvarer jeg ikke dit opkald, så indtal meget gerne en besked med navn og nummer – så ringer jeg tilbage hurtigst muligt.

Indkøring

Her hos mig prioriterer jeg en rolig opstart for jeres barn. Jeg vil sørge for ro og tryghed om jeres barn, så opstarten bliver så behagelig som mulig. Jeres barn skal lære mig, de andre børn, de nye omgivelser og rutiner at kende, hvorfor vi i opstarten af et nye barn vil være hjemme den første tid. Det vil give hele gruppen ro, så alle kan føle sig trygge og godt tilpas med hinanden og de nye rammer. Det er vigtigt for mig at alle børnene føler sig hjemme.

Jeg anbefaler at vi tager en samtale efter tre måneder efter opstart. Her vil vi have mulighed for at drøfte jeres barn i 30 minutter, hvor I kan stille eventuelle spørgsmål og jeg vil fortælle om indkøring og hverdagen hernede. I vil her også blive præsenteret for de læreplaner, jeg arbejder med med børnene.

Opstartsmappe

Udover Barnets mappe, vil I ved opstart modtage en mappe med papirer indeholdende forskellige informationer til jer, når jeres barn starter hos mig.

Her vil blandt andet være et overblik over, hvad I skal medbringe til opstart/løbende til barnets garderobe, diverse dokumenter+kopi til underskrift ift billedtagning/deling af billeder af jeres barn, information om sygdom fra sundhedsstyrelsen ift børnesygdomme, åbningstider, ferieplan og naturligvis stamkort af jeres barn.

I skal medbringe

  • barnevogn med fast kaleche
  • godkendt sele til barnevognen
  • regnslag og myggenet
  • dyne/pude eller voksipose
  • bleer
  • skiftetøj (se mere i velkomstmappen)
  • overtøj (passende til årstiden)
  • sko/støvler (passende til årstiden)
  • futsko
  • sutter (navnesutter foretrækkes)
  • sovebamse/nusser

Jeg sørger for

  • hagesmække til spisetider
  • allergivenlig solcreme, zinksalve, fedtcremer mm.
  • allergivenlige vådservietter

Priser

I 2018 koster en plads i Dagplejen Grobund 8200,- kroner om måneden.

Tilskud fra Aalborg Kommune er på 5557,- kroner pr. måned.

Forældrebetaling = 2643,- kroner pr. måned.

Det er mere end 1500,- kroner billigere årligt i forhold til en kommunal dagpleje plads i Aalborg.

Det er vigtigt for mig at give alle børn en hyggelig, sund og tryg hverdag herhjemme.

Der betales 12 måneder om året.

Betalingen foregår via betaling til dagplejerkonto med betalingsservice.

Har du mere end et barn i privat dagpleje eller kommunal pasning, får du naturligvis søskenderabat efter gældende regler i Aalborg kommune.

Beløbene reguleres hvert år ved årsskiftet. Alle meddelelser til Aalborg Kommune vedr. ændringer af løn, ændringer af tider, flytning eller opsigelse skal være skriftlige og skal underskrives af både forældre og dagplejeren. Dokumenter sendes nu digitalt til privat pasning, igennem dagplejeren.

Betaling til Dagplejen Grobund skal være til rådighed på dagplejerkonto den 1. i hver måned.

Indbetalingen skal ske rettidigt ellers kan det resultere i opsigelse af kontrakten.

Der opkræves depositum ved indskrivning til plads i dagplejen Grobund. Beløbet er 2.000 kr. i 2018. Pengene skal betales senest ved underskrivning af kontrakt. Beløbet fratrækkes ved opstart, fra den første måneds betaling for dagplejepladsen.

Hvis jeres barn allerede går i dagplejen Grobund, opkræves gebyret naturligvis ikke, da denne kontrakt således vil blive anset for kontraktfornyelse.

Aalborg Kommune fører tilsyn med dagplejen og der vil være både uanmeldte og anmeldte tilsyn 2-3 gange årligt.

Ferie

  • Efterårsferie i uge 42
  • Juleafslutning den 21. december kl. 14, efterfølgende juleferie til og med 2. januar.
  • Vinterferie i uge 8

Overgang til børnehave

Jeg synes, det er vigtigt, at børnene stifter bekendskab med børnehavelivet, så de er bedst muligt forberedte på det liv, der venter dem efter tiden hos mig. Jeg har en aftale med Børnehaven Æblehaven om, at vi jævnligt kommer på besøg, både inde og ude. Besøg i børnehaven er dog altid kun på programmet, hvis det passer ind i helheden for børnegruppen og når alle børn er godt indkørte og trygge ved at være hos mig.

Opsigelse

Opsigelseperioden hos Grobund er løbende måned plus en måned. Der skal i opsigelsesperioden altid betales den fulde takst, uanset om pladsen benyttes i restperioden. Dette er lovpligtigt af forældrene. Opsiges der før aftalt opstart, så betales der fuld takst i opsigelsesperioden fra barnets anførte startsdato i dagplejen. Opsiges der mindre end 3 fulde måneder før barnets opstart, så beholder dagplejer depositummet.

Pladsen kan ikke opsiges til udgangen af juni eller udgangen af november, da udbetalingerne i juli og december er dagplejerens feriepenge, som forældrene har pligt til at betale. Eneste undtagelse er, hvis barnets 3 års fødselsdag ligger i en af de pågældende måneder, så kan der opsiges til den sidste dag i måneden op til de pågældende måneder.

Vil der være opsigelse til 1. august, skal der betales for hele juli måned, også hvis der er ferie.

Opsigelse skal afleveres personligt og underskrives af dagplejeren. Derfor er det vigtigt, at det ikke gøres i sidste øjeblik.

Facebook

Der er en facebookgruppe for Grobund, hvor forældre og bedsteforældre vil have mulighed for at være med.

Facebookgruppen vil blive brugt til hverdagsdokumentation, hvor jeg vil dele billeder fra frokostbordet, ture ud af huset, samlinger, dagligdagsleg og andre sjove oplevelser, som jeg ved I vil sætte pris på.

Når jeres barn stopper hos mig for at starte i børnehaven, vil man blive meldt ud af gruppen, da gruppen kun vil være for de børn der går hos mig.

Barnets mappe

Hvert barn har en mappe herhjemme, hvor der ved opstart skal udfyldes enkelte sider af jer, med navne og billeder, som udfyldes af jer. Derefter vil jeg sørge for løbende at sætte ting i mappen, som dokumenterer barnets oplevelser her hos mig.

Ydermere skal I udfylde et “hus” som I får udleveret ved opstart, hvorpå I skal klistre billeder af jeres familie, kæledyr osv. De nære relationer barnet har. Jeg vil bruge disse huse som et redskab, når vi arbejder med sprog og følelser. Husene sættes op i rammer i legeværelset.

Mappen skal bruges i hverdagen til samtale med jeres barn – vi vil tale om jeres familie, kæledyr og ting I har oplevet derhjemme. Derfor vil det også være rart for jeres barn, at I sætter billeder i med kort tekst, hvis I har været på ferie, holdt fødselsdag, ved højtider eller andre større oplevelser, som jeg i hverdagen kan bruge i dialogen med jeres barn.

Små børn kan have svært ved at sætte ord på de oplevelser de har haft, hvorfor et barn ofte svarer “ingenting”, hvis man har spurgt, hvad de har lavet i løbet af en dag. Jeg vil gerne i dialog med jeres barn, styrke deres sprog og støtte dem i deres fortællinger. Jeg synes det er vigtigt at jeres barn føler ejerskab på deres hverdag hernede og jeg vil støtte dem i at de føler sig hjemme og trygge ved deres egen stemme i et fællesskab. Jeg vil guide og anerkendende støtte jeres barn, så vi i fællesskab kan få talt om oplevelser og familiebilleder fra Barnets Mappe.

Jeg har en forventning om at I også tager del i Barnets mappe, da den er vigtig for jeres barn. Så giv endelig mig sider med billeder og tekst, så skal jeg nok sørge for at sætte dem i mappen med jeres barn.

Mappen vil barnet selvfølgelig få med hjem til minde, den dag det stopper hos mig og skal videre i børnehave.